Ліки від а до я  -   Хвороби  -  Калькулятор калорій  -   Магнітні бурі  -   Дієти  -  Очищення організму  -  Схуднення  -  Молочниця
Геморой  -  Лікування  -  Косметологія  -  Поради  -  Інсульт  -  Інфаркт  -  Діабет  -  Варикоз  - Вправи - Covid-19 


Доступні продукти, які корисні для наших зубів

14:00, 23 Жов 2016 · Категорія: Харчування · Переглядів 2075 · 

Який продукт по праву вважається натуральним відбілювачем зубів? Чому сир повинен слідувати за десертом? Гублять зуби родзинки? Дізнайтеся відповіді на ці питання і збережіть свої зуби здоровими.


Ці продукти - подарунки для зубів

Ці продукти - подарунки для зубів



Спочатку наведемо загальні рекомендації, які допоможуть рідше заглядати до стоматологів за лікуванням.

Зрозуміло, основа основ - збалансована дієта, що містить продукти, насичені кальцієм (наприклад, сир, мигдаль або зелень), в поєднанні з продуктами, багатими фосфором (наприклад, м'ясо, яйця або риба). Ця комбінація дозволить зберегти зубну емаль сильноя і здоровою. Кальцій корисний і для кісток людини, в тому числі щелепних.

Відмовитися ж слід від усього солодкого, мучного або «липкого»: цукерок, печива, тортів, чіпсів, хліба. Ці продукти можуть довго утримуватися на зубах, забезпечуючи благодатний грунт для зростання бактерій. Не забувайте, що багато спреїв, льодяники і краплі від кашлю або болю в горлі містять цукор - бажаний «енергетик» для карієсу. Великі фізичні навантаження теж можуть мати негативний вплив. Приймайте до уваги такі моменти і регулярно протягом дня ополіскуйте зуби, бажано фторированою водою.

Нетривалий жування жуйки без цукру після їжі також йде на користь вашим зубам: вправними рухами видаляються частинки їжі, що залишилася між зубів, а також збільшується слиновиділення, яке зменшує мікробний наліт.

Сир

Одна з публікацій журналу General Dentistry повідомляє, що підлітки 12-15 років, які їли сир чеддер, мали більш низький рівень кислотності в роті, ніж ті, хто їв йогурт без цукру або пив молоко. І ось як це було.

Після прийому їжі хлопці полоскали рот водою, потім у них замірявся рівень pH з повтором процедури через 10, 20 і 30 хвилин. У тих, хто їв йогурт і пив молоко, не було помічено змін значення pH. А у хлопців, які їли сир, навпаки, спостерігалося його стрімке падіння. Вчені прийшли до висновку, що сир нейтралізує підвищений кислотний фон, сповільнюючи ріст бактерій. Та й саме жування, що супроводжується рясним слиновиділення, сприяло усуненню частини бактерій з порожнини рота.

Чим сир корисний для зубів

Додатково до цього сир містить кальцій - ключовий інгредієнт мінералу гідроксиапатиту, що зміцнює зуби, а також казеїн - складний білок, який бере участь в стабілізації емалі.

Саме через корисних для зубів властивостей сир рекомендується подавати як десерт або після нього.
чай

Дослідники з Університету штату Іллінойс виявили, що поліфеноли, що містяться в зеленому і чорному чаї, уповільнюють зростання бактерій, які пов'язані з утворенням карієсу і захворюваннями ясен.

Вчені зафіксували, що у людей, обполіскувати ротову порожнину чорним чаєм протягом хвилини 10 раз в день, спостерігалося меншу кількість згубних мікроорганізмів, ніж у людей, промивають рот простою водою.

Інші дослідження вивели рекомендовану норму для любителів чаю - 3-4 чашки в день.
Не варто скидати з рахунків і той факт, що чай допомагає боротися з неприємним запахом з рота. За словами науковців, все ті ж поліфеноли нейтралізують сірчані сполуки, що виділяють неприємний запах.

Справедливості заради згадаємо, що в чаї містяться таніни - фенольні сполуки з чорнильними властивостями. І чим темніше напій, тим більше в ньому танінів. Тому надмірне захоплення чаєм здатне погіршити світлий відтінок ваших зубів. У зв'язку з цим варто віддати перевагу зелений чай за його менші фарбувальні властивості, але в той же час хороші захисні функції.

Ізюм

За солодкий смак родзинки часто зараховують до продуктів, що шкодить здоров'ю зубів. Однак його солодкість обумовлена безпечнішою (в порівнянні з цукром) фруктозою, а на додачу ще й матінка-природа розпорядилася так, що фітохімічні речовини, що містяться в родзинках, вбивають викликають карієс бактерії. Згідно з іншими відомостями, сушені ягоди винограду корисні і для ясен, так як в них містяться сполуки, що протистоять хвороботворним мікроорганізмам.

Чи безпечні родзинки для зубів

Тому помірне кількість родзинок може стати відмінною основою для десертів і напоїв, надаючи їм необхідну солодкість без додавання столового цукру, а відповідно, і зайвих ризиків для зубів. Головне - знати міру! Адже при ожирінні, цукровому діабеті та ряді інших захворювань родзинки не рекомендується до вживання.

І ще один факт на замітку: чим темніше виноград (родзинки), тим більшу кількість корисних речовин в ньому міститься.

Хрусткі овочі та фрукти

Жування моркви, яблук або огірків допомагає очищати поверхню зубів механічним шляхом. Овочі з високим вмістом клітковини вимагають ретельного пережовування, за час якого виділяється велика кількість слини, що омиває зуби природним чином. До того ж хрустка «грядка» масажує ясна, покращуючи їх стан.

Однак не варто робити висновок про те, що і мариновані овочі, наприклад огірочки, так само корисні.
Оцет - основа будь-якого маринаду - справжній ворог ваших зубів. Згідно з дослідженням англійських вчених, щоденне поїдання солінь збільшує знос зубів. А ось побалуватися у свята все ж можна, рідкісні випадки вживання кисло-солоного не зроблять згубного впливу.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:






    Пропонуємо переглянути наше відео





    Останні новини

    1:55
    Що можна їсти вночі: дієтологиня назвала продукти, які можна залишити в холодильнику
    0:36
    Вчені назвали напій, який покращує сон
    23:27
    Яйця на сніданок можуть підвищити ризик згустків крові
    8:35
    Дієтологиня розповіла, кому не слід пити багато зеленого чаю
    0:57
    Вчені виявили несподівану користь жирної їжі
    12:39
    Вживання брокколі може знизити ризик розвитку гіпертонії
    9:53
    Лікарка пояснила, яке вживання кави є неправильним
    9:15
    Чотири фрукти, які не варто чистити
    9:36
    Який спосіб приготування кави найкращий для серця
    10:23
    Вживання кави відразу після приготування пов’язане з високим ризиком раку
    1:41
    Кабачок проти огірка: дієтологи пояснили, який овоч корисніший
    8:16
    Дієтологи розповіли коли картопля стає небезпечною стравою
    23:40
    Що можна їсти перед сном: продукти, які не нашкодять фігурі
    10:01
    Найкорисніший сніданок - авокадо з яйцем
    1:01
    Японські дієтологи вважають, що приготовлена на грилі їжа є найбільш небезпечною
    9:09
    Дієтологи не рекомендують курцям їсти моркву та помідори
    2:02
    Три продукти, які допоможуть краще спати ночами
    22:42
    Як йогурт впливає на артеріальний тиск
    1:43
    Варто вживати всім: цей фрукт дуже корисний для здоров'я
    2:25
    Вчені визнали, що червоне м’ясо може завдати шкоди здоров’ю
    10:47
    Лохина проти бананів: що краще для енергії та стабільного рівня цукру в крові
    23:40
    Які продукти краще їсти сирими
    9:34
    Медики назвали найкорисніший фрукт в літній час
    0:36
    Кава з молоком знижує ймовірність появи раку стравоходу
    9:24
    Лікарі назвали перекус який містить багато клітковини
    21:24
    Які фруктові кісточки можна їсти, а які ні
    15:17
    Який йогурт корисніший – грецький чи звичайний: пояснення дієтологів
    23:24
    Як молочні продукти впливають на артеріальний тиск?
    8:44
    Бажаючим схуднути потрібен сніданок після 11:00
    22:56
    Гірчиця чи кетчуп: що корисніше?
    8:38
    Щоденне вживання бананів може шкодити здоров’ю
    10:00
    Сніданок для гіпертоніків: фахівці дали поради
    0:26
    Вчені розповіли про користь молочного шоколаду на сніданок
    20:32
    Відомі дієтологи розповіли, що не можна їсти з кавою
    14:11
    Кава з оливковою олією – найобговорюваніший гастротренд 2026 року
    8:43
    Вживання риби виявилося пов’язане зі схильністю до раку шкіри
    22:56
    Що буде з холестерином, якщо регулярно їсти авокадо
    23:03
    Дієтологи розповіли як зробити картоплю частиною дієти
    23:01
    Секрет дієтологів: який продукт допомагає худнути без дієт
    9:05
    Вчені виявили, що йогурт захищає від серцевих захворювань
    Здоров'я в соцмережах: