Ліки від а до я  -   Хвороби  -  Калькулятор калорій  -   Магнітні бурі  -   Дієти  -  Очищення організму  -  Схуднення  -  Молочниця
Геморой  -  Лікування  -  Косметологія  -  Поради  -  Інсульт  -  Інфаркт  -  Діабет  -  Варикоз  - Вправи - Covid-19 


Чим небезпечні солодкі газовані напої?

18:00, 21 Січ 2021 · Категорія: Харчування, Жіноче здоров'я, Чоловіче здоров'я, Дитяче здоров'я · Переглядів 3206 · 

У любові до солодких газованих напоїв є несподівані наслідки

Чим небезпечні солодкі газовані напої?

Чим небезпечні солодкі газовані напої?



Дієтична газована вода з цукрозамінниками вважається більш здоровою (і при цьому дешевою) альтернативою звичайної. Однак і з нею не все так просто. Дослідження показало, що газована вода з цукрозамінниками втричі збільшує ризик інсультів і деменції. У 2015 році в журналі Американського геріатричного суспільства була опублікована стаття про те, що дієтична кола призводить у людей старше 65 років до абдомінального ожиріння. При такому типі ожиріння зайвий жир відкладається в області талії, а це пряма загроза розвитку метаболічного синдрому - стану, при якому різко підвищується ризик розвитку діабету і серцево-судинних захворювань. Як це може бути? Адже цукрозамінники - це нуль калорій, вони не впливають на рівень цукру в крові? На це питання трохи раніше, в 2014 році, спробували відповісти ізраїльські вчені: їхні експерименти на мишах показали дивовижну річ. У гризунів, яких поїли водою з штучними підсолоджувачами (в кількостях, еквівалентних їх вмісту в дієтичної газованої води), вже через 11 тижнів порушилася толерантність тканин до глюкози, що призвело до підвищення цукру в крові. Додаткові дослідження підтвердили припущення, що цукрозамінники впливають на мікробіоту кишківника, що грає важливу роль в обміні речовин.

Ще одне підтвердження того, що вгамовувати спрагу солодкою газованою водою - не найкраща ідея, знайшла група мексиканських і американських вчених. Їх досліди на щурах, яким створили типові «літні умови» - періодичний перегрів, угамування спраги солодкою водою - показали, що вже через 4 тижні такого життя у гризунів починаються проблеми з нирками. Дослідження за участю людей теж проводилися. Японські нефрологи з Вищої медичної школи університету Осаки вивчали своїх же колег і виявили, що всього 2 порції газованої води в день протягом майже 2 років підвищують ризик протеїнурії. Тобто у них в сечі виявляється білок, а це сигнал, що з нирками не все гаразд. Вчені припускають, що проблеми з нирками може викликати все той же цукор. А також, цілком ймовірно, кофеїн і ортофосфорна кислота, що входять до складу багатьох газованих напоїв. Ці речовини дають виражений діуретичний ефект, а різка втрата рідини призводить до дегідратації організму та «випадання» в осад мінеральних речовин, що в підсумку може призвести до утворення каменів у нирках.

Більше 180 тисяч смертей на рік - це серйозно. У багатьох країнах питання з газованою водою намагаються вирішити на державному рівні. У тій же Мексиці проводять тотальну антирекламу солодких напоїв і вводять на них додаткові податки. Правда, все ускладнюється тим, що в деяких селах країни як і раніше простіше купити газовану воду, ніж знайти звичайну воду. У нас теж лунають заклики обмежити на ТБ рекламу шкідливих продуктів, в тому числі, газованої води. Але незважаючи на це газована вода продовжує нам подобається. Чим же газована краще чистої води з тими ж чарівними бульбашками? Звичайно, у багатьох є чудові спогади - дитинство, літо, канікули, вуличний автомат, з якого ллється вода з сиропом за 3 копійки. Але справа, звичайно, не тільки в цьому. Судячи за даними ендокринологічного товариства США, багато підсіли на газовану воду як на «комфортний напій», що знижує стрес. Тому так складно боротися з цією прихильністю - що людина отримає натомість? Але багато хто намагається. У наших школах, наприклад, заборонили встановлювати апарати з продажу газованої води, щоб не спокушати наївних дітей. На Заході до проблеми підходять ширше. Тут не стільки забороняють, скільки намагаються створювати принципово нову здорове навколишнє середовище, в якій людям було б цікаво, комфортно і здорово жити. Мета-аналіз, проведений в Університеті Дрекселя, показав, що помітний оздоровчий ефект дає комплексний підхід. У містах прокладаються нові велосипедні доріжки і пішохідні маршрути. У меню ресторанів проставляють калорії, маркування продуктів гранично виразна і інформативна. Трансжири забороняються на урядовому рівні, а фастфуд, жирна їжа і та ж газована лімітуються. В результаті люди менше хворіють, більше радіють і довше живуть.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:






    Пропонуємо переглянути наше відео





    Останні новини

    15:33
    Чим замінити фастфуд: прості та корисні альтернативи
    0:44
    Досить однієї чашки: напій, який допоможе заснути та зміцнити сон
    8:00
    Забудьте про каву вранці: ось що гастроентерологи п’ють одразу після пробудження
    1:55
    Що можна їсти вночі: дієтологиня назвала продукти, які можна залишити в холодильнику
    0:36
    Вчені назвали напій, який покращує сон
    23:27
    Яйця на сніданок можуть підвищити ризик згустків крові
    8:35
    Дієтологиня розповіла, кому не слід пити багато зеленого чаю
    0:57
    Вчені виявили несподівану користь жирної їжі
    12:39
    Вживання брокколі може знизити ризик розвитку гіпертонії
    9:53
    Лікарка пояснила, яке вживання кави є неправильним
    9:15
    Чотири фрукти, які не варто чистити
    9:36
    Який спосіб приготування кави найкращий для серця
    10:23
    Вживання кави відразу після приготування пов’язане з високим ризиком раку
    1:41
    Кабачок проти огірка: дієтологи пояснили, який овоч корисніший
    8:16
    Дієтологи розповіли коли картопля стає небезпечною стравою
    23:40
    Що можна їсти перед сном: продукти, які не нашкодять фігурі
    10:01
    Найкорисніший сніданок - авокадо з яйцем
    1:01
    Японські дієтологи вважають, що приготовлена на грилі їжа є найбільш небезпечною
    9:09
    Дієтологи не рекомендують курцям їсти моркву та помідори
    2:02
    Три продукти, які допоможуть краще спати ночами
    22:42
    Як йогурт впливає на артеріальний тиск
    1:43
    Варто вживати всім: цей фрукт дуже корисний для здоров'я
    2:25
    Вчені визнали, що червоне м’ясо може завдати шкоди здоров’ю
    10:47
    Лохина проти бананів: що краще для енергії та стабільного рівня цукру в крові
    23:40
    Які продукти краще їсти сирими
    9:34
    Медики назвали найкорисніший фрукт в літній час
    0:36
    Кава з молоком знижує ймовірність появи раку стравоходу
    9:24
    Лікарі назвали перекус який містить багато клітковини
    21:24
    Які фруктові кісточки можна їсти, а які ні
    15:17
    Який йогурт корисніший – грецький чи звичайний: пояснення дієтологів
    23:24
    Як молочні продукти впливають на артеріальний тиск?
    8:44
    Бажаючим схуднути потрібен сніданок після 11:00
    22:56
    Гірчиця чи кетчуп: що корисніше?
    8:38
    Щоденне вживання бананів може шкодити здоров’ю
    10:00
    Сніданок для гіпертоніків: фахівці дали поради
    0:26
    Вчені розповіли про користь молочного шоколаду на сніданок
    20:32
    Відомі дієтологи розповіли, що не можна їсти з кавою
    14:11
    Кава з оливковою олією – найобговорюваніший гастротренд 2026 року
    8:43
    Вживання риби виявилося пов’язане зі схильністю до раку шкіри
    22:56
    Що буде з холестерином, якщо регулярно їсти авокадо
    Здоров'я в соцмережах: